۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۳۹۲۰۶
فجر سلیمانی| رییس قوه قضاییه:

تفکر غیرانقلابی برای کشور مشکل ایجاد می کند|مردم امروز رأی به مقاومت دادند

تفکر غیرانقلابی برای کشور مشکل ایجاد می کند|مردم امروز رأی به مقاومت دادند
آیت الله رئیسی گفت: متأسفانه برخی به جای اینکه نگاه به فرهنگ اسلامی و داخل داشته باشند نگاه به دستان و چشمان دیگران دارند که چگونه آنها می اندیشند و اراده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، گفت: اجتماع عظیم و راهپیمایی میلیونی امروز فقط یادآوری سالگرد 22 بهمن در سال 57 نیست بلکه امروز خود در تاریخ انقلاب شکوهمند ما نقطه عطف و انقلاب است اما مبتنی بر همان اصول و مبانی در سال 57 است.

وی با بیان این که 22 بهمن سال 98 پیام های جدیدی دارد، اظهار کرد: 22 بهمن سال 57 اعلام پایان حکومت ستمشاهی، اعلام پایان استبداد و سلطه آمریکایی ها و بیگانگان در کشور و آغاز حاکمیت الله بر سرنوشت جامعه اسلامی بود، امروز در بستر گام دوم انقلاب سخن نه تنها بیرون راندن آمریکایی ها از کشور بلکه این بیرون راندن آمریکایی از منطقه است و اراده دولت های مستقل و مردم منطقه بر این تعلق گرفته است که منطقه بدون حضور آمریکایی ها و مستکبرین به حیات خود ادامه دهد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: 22 بهمن روز خدا و یوم الله بود و جلوه های بسیاری از درون 22 بهمن شکل گرفت و شکل می گیرد از جمله حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در هم کوبیده شدن دشمنان انقلاب و شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکایی ها در زدن پایگاه آن ها از جلوه های این روز خدایی بود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به مبانی شکل گیری نظام اسلامی، ابراز کرد: شکل گرفتن نظامی مبتنی بر دین و آموزه های دینی؛ نظامی بر پایه عقلانیت، عدالت، اخلاق، معنویت؛ شکل گرفتن نظامی مبتنی بر عبودیت خداوند متعال، کرامت انسانی، روش و سبک زندگی اسلامی انسان معاصر از مبانی اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی است و امروز باید این مبانی پررنگ تر، پرجلوه تر و اساسی تر در جامعه شکل بگیرد.

وی ایران اسلامی را مستقل ترین کشور دنیا دانست و گفت: امروز کدام کشور در کره زمین مستقل تر از جمهوری اسلامی ایران است که برای منافع خود تصمیم گرفته و عمل می کند، مستقل ترین کشور بدون وابستگی بر غرب و شرق جمهوری اسلامی ایران است که براساس رای مردم و احکام اسلامی شکل گرفته است.

آیت الله رئیسی بیان داشت: اغلب انقلاب ها، خیزش ها، حرکت ها و نهضت های جهانی بعد از چند سال از اهداف و آرمان های خود فاصله گرفته اند اما امروز مردم ما در سراسر کشور همان آرمان ها را فریاد می زنند که در 22 بهمن 57 می خواستند، همان اصول و مبانی که انقلاب بر پایه آن شکل گرفت، امروز نیز خواست مردم بوده و پایدار است.

شکل گیری نهادها و سازمان های تراز انقلاب اسلامی برپایه عدالت خواست مردم است

رییس قوه قضاییه شکل گیری نهادها و سازمان های تراز انقلاب اسلامی برپایه عدالت را از خواست امروز مردم خواند و اظهار کرد: خواست مردم این است که همه نهادها، سازمان ها، دستگاه ها، ادارات منصوب به این کشور در تراز انقلاب و براساس اهداف انقلاب باشد لذا در گام دوم پیرایش از هر گونه آلودگی، ناسلامتی و فساد خواست جدی مردم ما است.

وی پیشرفت در جهت برآوردن همه نیازهای انسانی را از ویژگی های کشورهای پیشرفته دانست و گفت: این دهه که دهه پیشرفت و عدالت است، ما توسعه یافتگی را تنها در حوزه صنعت و تکنولوژی و فن آوری نمی دانیم، در بسیاری از کشورهای به ظاهر پیشرفته از معنویت و عدالت خبری نیست بلکه کشوری پیشرفته است که در جهت رفع همه نیازهای انسانی توانا بوده و توسعه در پرتو عدالت تا در کام مردم شیرین شود.

آیت الله رئیسی پیشرفت کشور را در سایه اتکا به توان و ظرفیت های داخلی ممکن خواند و ابراز کرد: پیشرفت با دوستی با کشورهای پیشرفته شکل نمی گیرد، پیشرفت کشور با مصرف محصولات پیشرفته رخ نمی دهد بلکه توانمندی در کالا، تولیدات و علم و فن آوری موجب پیشرفت خواهد شد و رهبری نیز در این جهت به دانشگاه و مردم بصیرت آفرینی کرده و تأکید داشته اند تا در این جهت گام بردارند.

  آشفتگی در عالم نتیجه جدایی دین از سیاست

رییس قوه قضاییه وضعیت آشفته عالم را نتیجه جدایی معنویت از سیاست بیان و تصریح کرد: ظلم به کشوهای عالم، قتل و غارت ها و کشورگشایی ها نتیجه جدایی سیاست و معنویت است و امام خمینی پیوند بین این دو ایجاد کرد و رهبری نیز به این امر تأکید دارد تا ما نظامی مبتنی بر دین و دوری از مستکبرین که اساس آن تعالی و کرامت و جایگاه انسان معاصر است، داشته باشیم.

وی بر عدالت در عرصه های مختلف در گام دوم انقلاب تأکید و ابراز داشت: عدالت از محورهای مهم در قانون اساسی و مورد تأکید امام، رهبری و مردم است، قانون عادلانه، اجرای عادلانه، قضاوت عادلانه و تقسیم همه ظرفیت ها در کشور مبتنی بر عدالت خواست مردم است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: دشمن، ضد انقلاب ها و نگاه غیر انقلابی از آفت های عدالت است که تکلیف دشمن و ضد انقلاب ها روشن است و مردم ما هم دشمن شناس و هم دشمن ستیز هستند و صف خود را با بصیرت از آن ها جدا می کنند اما روی سخن ما با تفکر غیر انقلابی است که مشکل ایجاد می کنند، به جای این که در حوزه اقتصاد به اقتصاد مقاومتی و مستقل بیندیشد به اقتصاد وابسته می اندیشد، نگاه او سیاست از موضع انقلابی نیست و پیام او به جای مقاومت، مذاکره است در حالی که این مردم در تشیع جنازه  سردار حاج قاسم ثابت کردند که رأی آن ها به مقاومت است نه به مذاکره.

نگاه به توانمندی و منابع داخلی رمز پیشرفت کشور است

رییس قوه قضاییه در ادامه به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و ضروت توجه به آن اشاره و ابراز داشت: ما تمدن مثال زدنی داریم، ما فرهنگی انسان قهرمان ساز و مجاهدپرورداریم که شهید سلیمانی و شهید حججی و شهدای مدافع حرم از چهره های ماندگار و الگو در جامعه ما هستند حال به جای این که نگاه به فرهنگ اسلامی و داشته ها باشد چرا نگاه به دستان و چشمان دیگران است که چگونه آن ها چگونه می اندیشند و اراده می کند.

وی حضور مردم را اتمام حجت برای مسؤولان و دست اندرکاران نظام دانست و گفت: مسؤولان بدانند این مردم پشتوانه عظیمی و عزیزی برای هر حرکت انقلابی، ماندگار، مبارزه با فساد و هر گونه ناسلامتی که به چهره انقلابی سازکاری ندارد، هستند.

آیت الله رییسی به پیام 22 بهمن 98 اشاره و ابراز داشت: قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه ها و مقاومت بی چون و چرا در برابر دشمنان انقلاب اسلامی پیام 22 بهمن 98 است، با ایمان قوی، اعتقاد و باور قوی  واعتقادی راسخ به انقلاب اسلامی ایرانی قوی می شود.

رییس قوه قضاییه به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و بیان کرد: دشمن بداند ایران از قوت برخوردار است و این را می فهمد و نمی تواند، هجوم بیاورد، می خواهد اما نمی تواند چون در منطقه دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

وی افزود: قوت و قوی شدن یک منظومه به هم پیوشته است علم، عمل، اجرای قوی و در میدان می طلبد در عرصه های اجتماعی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی قوی شدن می خواهد، اگر قوی نشویم حرفی برای گفتن نداریم مانند تیمی که در عرصه بین المللی رفته و شکست خورده و اما در حوزه علم و فن آوری و نانوتکنولوژی حرف برای گفتن داشته و قوی هستیم.

آیت الله رییسی مقاومت را راهبرد انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید سلیمانی عقبه راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه بود، مردم ما اثبات کردندکه تنها راه پیش روی ما مقاومت است نه عقب گرد داریم و نه درجا زدن و مقاومت در راهبرد ما است.

در ذات انقلاب مبارزه با فساد نهادینه شده است

رییس قوه قضاییه ناامیدی در جامعه را از راهبردهای دشمن دانست و گفت: دشمن با استفاده از سایت ها و فضای مجازی تلاش دارند ناامیدی را از جامعه القا کنند و بگوید که فساد همه جا را گرفته است اما به برکت راهنمایی رهبری، حضور مردم و اقدامات مجاهدان در این عرصه نگاه مردم امروز این است که در ذات انقلاب مبارزه با فاسد نهاده شده و اجازه نخواهد دارد فساد در هیچ کجای نظام لانه کند و هیچ گوهه فسادی در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی افزود: ناامیدی سلاح دشمن و شیطنت دشمنان است و پیام امید، پیام انقلاب است در این کشور هر کسی با سخن، عمل و اقدام خود مردم را امیدوار کند در جهت راهبرد انقلاب حرکت کرده است اما هر کسی با سخن و عمل و اقدام خود مردم را ناامید کند، بداند و یا نداند، نخواهد یا بخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

ضرروت تشکیل مجلس انقلابی با انتخاب نماینده انقلابی

آیت الله رئیسی در ادامه به داشتن مجلس انقلابی تأکید و اظهار کرد: مجلس قوی با رای قوی مردم شکل می گیرد، انتخاب نمایندگان متعهد، متدین، انقلابی، داشتن دغدغه دین و خواسته های مردم باید در دستور کار هر شخصی قرار گیرد تا مجلس انقلابی شکل گرفته و پشتوانه بسیاری از اقدامات انقلاب خواهد بود./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
میلونی
بیسوادها
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
عقانیت
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
مدونی
میلونی
رسمش
بیده
اخوی
2
0